Mobilierul pentru spațiile office, o provocare și o oportunitate pentru designeri

Alegerea pieselor de mobilier pentru spațiile office este mereu o provocare, pentru că acesta trebuie să fie modern și funcțional, oferind cele mai bune condiții de muncă pentru angajați, una dintre condițiile esențiale pentru ca aceștia să performeze. În același timp, mobilierul și a corpurile de iluminat pentru spațiile office vor trebui să reflecte personalitatea, imaginea și brandul organizației.

Este motivul pentru care din ce în ce mai multe organizații apelează la specialiști pentru a găsi cele mai bune soluții, dar și pentru sprijin în integrarea acestora. Să vedem care sunt tendințele în materie de amenajare a spațiilor profesionale din ultimii ani, dar și cum amenajăm diverse tipuri de spații office, precum și care sunt soluțiile ce vin din zona designerilor pentru acest tip de spații.

5 tendințe ale ultimilor ani în ceea ce privește mobilierul pentru spații de birou

Ultimii ani au adus schimbări importante pe piața muncii, odată cu dezvoltarea tehnologiei, dar și a integrării unor generații noi de angajați, care își doresc mai multă flexibilitate și un spațiu de lucru mai relaxat.

Mobilierul pentru spațiile de birouri trebuia să țină cont de toate aceste schimbări. Așa au apărut spațiile de lucru deschise, ce au integrate biblioteci, săli de relaxare, canapele și fotolii – elemente care nu erau integrate în mobilierul companiei de acum 10 ani și mai bine, dar care acum sunt un must have pentru multe organizații.

Iată câteva particularități ale ultimilor ani în ceea ce privește designul spațiilor office:

1. Spații deschise, largi și cât mai puțin aglomerate

Spațiile sunt din ce în ce mai des deschise, cu echipe întregi lucrând împreună, pentru a putea colabora cât mai bine pe diverse proiecte. Implicit, mobilierul office trebuie să nu încarce, obiectele trebuie să fie puține și selecționate atent.

Cablurile sunt înlocuite în cea mai mare parte datorită dispozitivelor wireless, iar atunci când acest lucru nu este posibil, vor fi mascate în mobilier. Aspect important din punct de vedere estetic, dar și al protecției muncii, riscul de accidente fiind crescut atunci când un număr mare de persoane lucrează în aceeași încăpere.

2. Transformarea biroului, a spațiului de lucru

Din ce în ce mai rar vom vedea birouri tradiționale, cu câteva sertare și zona de lucru a angajatului. Biroul de astăzi poate fi reglabil pe înălțime, de dimensiuni diferite, sau poate fi o masă la care pot lucra mai mulți angajați.

Poate dispărea și noțiunea alocării unui birou fiecărui angajat, odată cu utilizarea dispozitivelor mobile sau flexibilizarea programului de lucru și a apariției posibilității de a lucra de acasă sau din diverse spații (telemunca este reglementată și de legislație de ceva vreme).

Mai ales în spațiile creative, biroul este din ce în ce mai des unul mobil, angajații având posibilitatea de a-și schimba locul în care lucrează pe parcursul zilei.

3. Crearea unor zone de relaxare

Angajații își petrec în continuare destul de mult timp la birou, iar câteva insule în care aceștia pot face o pauză pentru a schimba câteva idei sau a se relaxa pot fi foarte importante pentru productivitatea acestora.

4. Câteva piese de mobilier deosebite pentru a completa ambianța

Acestea vă vor ajuta să scoateți în evidență cultura și identitatea organizației, dar și pentru a aduce un plus de valoare întregii amenajări. Câteva piese de mobilier de designer, de exemplu, adaptate la ambianța încăperii în care sunt instalate, vor veni cu acea notă distinctivă pe care ne-o dorim cu toții.

Câteva idei? Scaunele The Masters, de la Kartell. Sunt ușoare, practice și pot fi utilizate și în exterior. Foarte confortabile pentru cei care le utilizează, vor aduce cu o notă distinctivă, jucăușă, încăperii în care vor fi instalate.

5. Confortul acustic devine obligatoriu

Odată cu apariția spațiilor deschise, a apărut și necesitatea instalării unor piese de mobilier acustic, pentru a atenua zgomotul și a îmbunătăți performanțele angajaților la birou.

De la separatoarele în diverse forme și culori, unele dintre cele mai utilizate soluții acustice atunci când vorbim despre mobilierul de birou, la corpurile de iluminat suspendate sau decorațiunile special create pentru a îmbunătăți acustica unei camere, sistemele acustice pentru spațiile office sunt din ce în ce mai apreciate și utilizate. Acestea sunt create și pentru a aduce noi elemente de design și un plus de valoare din acest punct de vedere mobilierului office.

Cum amenajăm spațiile office?

Amenajarea spațiilor office trebuie să țină cont de numeroase elemente. Dincolo de scopul de a amenaja în mod plăcut încăperile, reflectând valorile companiei, designul trebuie gândit și pentru a crea un cadru plăcut de lucru pentru angajați. Mobilierul de birou trebuie să fie confortabil și prietenos pentru angajați, productivitatea lor putând fi influențată major de acest aspect.

Unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vorbim despre amenajarea spațiilor office este realizarea unui proiect unitar, începând cu designul și continuând cu alegerea materialelor și a pieselor de mobilier potrivite.

Provocarea este mereu obținerea unui echilibru între design, funcționalități, dar și costuri – iar o soluție completă de amenajare te va ajuta să obții exact acest echilibru.

DACCA are în portofoliul său proiecte de amenajare și design interior realizate pentru clădiri de birouri, sedii de firme sau instituții publice, astfel că dispune de expertiza necesară în acest domeniu pentru a vă oferi soluția completă de amenajare.

De la design la soluții complete pentru pardoseli, pereți, mobilier și corpuri de iluminat, dar și textile, oferim în permanență soluții moderne, realizate cu tehnologii de ultimă oră, din materialele alese de comun acord cu clientul.
Întreaga noastră gamă de produse oferită de Dacca este importată direct de la producători de renume, așa cum sunt Bolon, Fletco, Intershull, Fritz Hansen, CUBE, Green Furniture Concept, DeVorm, SOFT Line, Forbo, Ply Collection, Chairs&more, Cane-line, Intuitive, Muratto și nu numai.

Propunerile noastre se bazează mereu pe conceptul prezentat de client, ținându-se mereu cont de preferințele în materie de design, dar și ilustrarea valorilor companiei sau de bugetul ce poate fi alocat întregii amenajări.

Ne dorim mereu ca rezultatul să fie acea atmosferă primitoare și plăcută, cu un design interior modern și de bun gust, cu oferirea celor mai bune soluții pentru fiecare amenajare în parte, pentru ca angajații să se simtă confortabil și să poată performa, iar clienții să aprecieze stilul și caracterul spațiului în care își desfășoară activitatea colaboratorii lor.

1. Spațiile de lucru pentru angajați

Aparent puțin ofertante din punct de vedere al designului, spațiile de lucru pentru angajați sunt elemente cheie ale acestuia. Provocarea este aceea de a găsi soluții pentru a le integra în mod firesc, dar și pentru ca angajații să beneficieze de tot confortul de care au nevoie pentru a se simți confortabil și a fi productivi. Respectarea normelor de igienă și alegerea de produse potrivite cu spațiile publice sunt alte criterii foarte important a fi luate în considerare atunci când vorbim despre mobilierul office.

Birourile individuale sunt din ce în ce mai des înlocuite de zone de lucru comune, mese mari, de exemplu, prevăzute de multe ori cu separatoare acustice, pentru a oferi angajaților liniștea necesară pentru a se concentra, chiar și într-un spațiu colaborativ.

Recomandarea Dacca: birourile operaționale cu funcția sit-stand, ce vor contribui la reducerea problemelor de sănătate pe care sedentarismul le poate provoca.

Pardoselile joacă un rol important dacă vorbim despre spații de lucru pentru angajați. Este recomandat să alegem o pardoseală ignifugată, antistatică, ușor de curățat și de întreținut, dezvoltată special pentru aceste tipuri de spații.

Scaunele vor trebui alese pentru a se integra designului biroului, dar și pentru a fi cât mai confortabile pentru angajați. Starea lor de sănătate, dar și starea de bine a acestora influențează cu siguranță productivitatea lor, iar un scaun de birou potrivit contribuie la acestea.

2. Zonele de relaxare

Amenajarea unor spații de relaxare la birou devine un must al organizației moderne, pauzele fiind esențiale pentru o mai bună concentrare pe termen lung a angajaților, ce vor fi mai productivi și vor performa mai bine având posibilitatea de a se și relaxa.

Zonele de relaxare pot fi intercalate cu spațiile de lucru (aici un element important poate fi, din nou, mobilierul acustic) sau concepute complet în afara acestora. Acestea pot fi, de asemenea, multifuncționale, putând fi utilizate și pentru întâlnirile cu furnizorii și colaboratorii companiei, în special atunci când sunt gândite în acest sens.

Recomandarea DACCA: canapelele modulare Arnhem de la DeVorm, cu un design special realizat pentru a fi multifuncționale și potrivite atât pentru a crea o mini-cameră potrivită pentru relaxare sau meetinguri în cadrul unui spațiu mai mare, dar și pentru Cafeteria companiei sau o încăpere special destinată pauzelor angajaților.

3. Birourile manageriale

Ca și în cazul amenajării celorlalte spații office, aspectul funcțional și cel estetic se vor completa reciproc pentru amenajarea unui birou managerial.

Amenajarea completă a unui birou managerial trebuie să ia în considerare o pardoseală ușor de întreținut, ignifugă și potrivită cu asemenea spații, mobilierul ales atent pentru a se potrivi cu restul amenajărilor și a reflecta valorile companiei, dar și textilele și decorațiunile.

Recomandarea Dacca: optați pentru o amenajare de calitate și produse de top, de la producători de renume din domeniul amenajărilor de spații office, așa cum sunt Bolon, Fletco, Green Furniture Concept, Cube, Interstuhl sau DeVorm.

4. Sălile de ședințe

Ne dorim ca sălile de ședințe să aibă un design modern și de bun gust, în timp ce mobilierul este confortabil, iar lumina pe cât posibil naturală, pentru a crea o atmosferă primitoare și relaxantă.

Pardoseala unei săli de ședințe va trebui să îndeplinească o serie de criterii de calitate și durabilitate, absorbanță fonică și termică, durabilă și fie ușor de întreținut pe termen lung.

Mesele sunt elementul central al sălilor de meeting. Poți opta aici pentru o masă rotundă, dreptunghiulară, pătrată, dar și pentru o masă tip barcă sau butoi – important este ca forma și dimensiunea mesei alese să se potrivească perfect spațiului.

Recomandarea Dacca: mesele de conferință Quadro, realizate cu plăci de MDF de 23 mm, ușor de recunoscut datorită coloanelor cilindrice frumoase, disponibile în crom lustruit, oțel inoxidabil periat, aluminiu, negru, gri carbon și oțel alb.

Scaunele vin în completarea meselor și este important să fie confortabile în primul rând, pentru că ședințele se prelungesc adesea și asigurarea celor mai bune condiții pentru participanți este esențială.

Soluțiile de iluminat joacă de asemenea un rol important. Dincolo de aspectul funcțional, acestea sunt perfecte pentru a adăuga un element aparte, statement, întregii încăperi. Un corp de iluminat de designer ar completa cu succes amenajarea unei săli de ședințe moderne.

Recomandarea Dacca: soluțiile recomandate de noi sunt Radial Lamp de la DeVorm și Leaf Lamp Pendant de la Green Furniture Concept.

Contează modul în care amenajăm spațiile office? Este o întrebare care apare din ce în ce mai rar în organizațiile moderne, pentru că răspunsul este implicit. Da, cu siguranță contează și, mai mult decât atât, este extrem de important.

Dacă ne uităm la cele mai de succes business-uri ale lumii, vom constata că spațiile lor sunt amenajate centimetru cu centimetru în funcție de imaginea pe care doresc să o comunice, atât clienților, cât și angajaților lor. Amenajarea spațiilor de birouri realizată profesionist și unitar își va aduce cu siguranță contribuția la succesul afacerii tale.

Pachetul de produse pentru amenajarea spațiilor office, pe care DACCA le recomandă, include: mochetă țesută rolă sau în dale Fletco, tapet Intuitive, scaune Cube-Design, scaune de birou Interstuhl, banchete, fotolii și canapele SOFTLINE, iar pentru pereți, recomandăm DeVorm, Refelt și Muratto.

DACCA oferă un pachet complet de amenajare a spațiilor de birouri!

Related Posts

Meniu